نقد و بررسی JMC S350

بررسی مزایا و معایب JMC 350

0

JMC S350 جزو خودروهایی است که می‌تواند با توجه به ویژگی‌های خاص خود، طرفدارانی در بازار داشته باشد اما تاکنون برای بسیاری از افراد، ناشناخته مانده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این مقاله از «مجله خودرو تسهیل کار» را به نقد و بررسی JMC S350 اختصاص دهیم و بیش‌تر با خصوصیات این SUV چینی آشنا شویم. اگر شما هم جزو علاقمندان طبیعت گردی و خودروهای آفرودی هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب از مجله تسهیل کار را از دست ندهید.

معرفی JMC S350

قبل از پرداختن به بررسی JMC S350 بهتر است کمی با کمپانی سازنده آن آشنا شویم. شرکت جیانگ لینگ موتور که به اختصار JMC خوانده می‌شود، از خودروسازان قدیمی کشور چین است که کار خود را در سال 1947 به عنوان یک تعمیرگاه آغاز کرد و از سال 1993 به تولید خودرو مشغول شد. جالب است بدانید که در حال حاضر 32 درصد از سهام JMC متعلق به فورد است و بسیاری از محصولات این خودروساز مشهور آمریکایی توسط JMC مونتاژ و به بازار چین عرضه می‌شوند. JMC به خوبی از فرصت همکاری با فورد بهره برده است و محصولات اختصاصی خود را هم با استفاده از دانش فنی این خودروساز مطرح تولید می‌کند.

معرفی JMC S350

سال 2010 بود که JMC یک برند زیرمجموعه را با نام یوشنگ (Yusheng) تأسیس کرد تا کراس‌اوورها و SUV های خود را تحت این برند به بازار عرضه کند. JMC S350 هم نخستین محصول یوشنگ است و از همان سال 2010 روی خط تولید قرار دارد. البته JMC برای هماهنگ کردن هرچه بیش‌تر این محصول خود با مد روز، تاکنون سه بار و در سال‌های 2013، 2016 و 2020 آن را فیس‌لیفت کرده است که نسخه‌های موجود در بازار کشور ما از فیس‌لیفت دوم JMC S350 (مدل 2016) هستند.

JMC S350 از اواسط سال 1399 روی خط مونتاژ شرکت ریگان خودرو آمد و جایگزین محصول قبلی این خودروساز بخش خصوصی یعنی کوپا T210 شد.

بررسی طراحی جی ام سی S350

JMC S350 برمبنای فورد اِوِرست توسعه یافته است و از نظر ظاهری شباهت مختصری هم با نسل دوم این شاسی بلند آمریکایی (2015 – 2021) دارد. طراحی JMC S350 در مجموع ساده است و اثر چندانی از زرق و برق‌های خودروهای روز چینی در آن دیده نمی‌شود اما بایستی یادمان باشد که این خودرو یک SUV آفرودی است و در این سگمنت خودرویی، ابهت ظاهری و کارآیی، نسبت به چهره به‌روز اولویت دارند.

بررسی طراحی JMC S350

اگر با این دید به JMC S350 نگاه کنیم، از ظاهر آن راضی خواهیم بود. در نمای جلو، چراغ‌هایی نافذ و جلوپنجره‌ای بزرگ را شاهد هستیم که چهره‌ای خشن و مصمم را برای JMC S350 ایجاد کرده است. نمای جانبی JMC S350 مثل اکثر خودروهای این سگمنت، ساده است و تنها ارتفاع زیاد خودرو از سطح زمین و گلگیرهای برآمده، اندکی در این نما جلب توجه می‌کنند. نمای عقب JMC S350 به لطف چراغ‌های دو قسمتی با نوار کرومی مابین و سپر حجیم، بیش‌ترین شباهت را با فورد اورست نسل دوم دارد اما به دلیل این‌که قرار بوده محصول JMC نقش خودرویی اقتصادی‌تر را در مقایسه با فورد اورست بازی کند؛ این نما کمی نسبت به همتای آمریکایی‌اش ساده‌تر طراحی شده است.

درون کابین JMC S350 هم حال و هوای آفرودی حاکم است و همه چیز ابعاد بزرگی دارد. البته ریزه‌کاری‌هایی مثل قطعات کروم‌کاری شده، دوخت درون درب‌ها و شکل جذاب و متفاوت اهرم ترمز پارک، ظاهر داشبورد را از یکنواختی بیرون آورده است.

بررسی فنی JMC S350

رد پای فورد در بخش فنی JMC S350 هم خود را نشان می‌دهد و این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI با مهندسی فورد بهره می‌برد. این پیشرانه حداکثر قدرت 205 اسب بخار و حداکثر گشتاور 325 نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان، روانه هر دو محور این اس یو وی چینی می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت JMC S350 هم به ترتیب برابر با 8.9 لیتر در صد کیلومتر و 185 کیلومتر در ساعت است که برای خودرویی با وزن نزدیک به 2 تُن، اعداد خوبی محسوب می‌شوند.

موتور جی ام سی S350

JMC S350 در عمل هم توانایی‌های حرکتی مناسبی دارد و به لطف توان مناسب پیشرانه، گیربکس باکیفیت و سیستم 4WD سه حالته، می‌تواند به خوبی از پس انواع مسیرهای جاده‌ای و خارج جاده‌ای برآید.

مشخصات فنی کامل‌تر JMC S350 را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

مدل خودرو JMC S350
پیشرانه 4 سیلندر توربو با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)
حجم موتور (cc) 1997
حداکثر قدرت 205 اسب بخار در 5500 دور
حداکثر گشتاور 325 نیوتن متر در 3000 دور
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی) 8.9 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 (S)
حداکثر سرعت (Km/h) 185
حجم مخزن سوخت (L) 68
ابعاد لاستیک‌ها 265/65R17
سیستم تعلیق جلو جناغی دوبل
سیستم تعلیق عقب مستقل با فنر لول
وزن خالص (Kg) 1992
طول×عرض×ارتفاع (mm) 4798 × 1895 × 1840
فاصله بین دو محور (mm) 2750

 

بررسی آپشن ‌های جی ام سی S350

بررسی آپشن ‌های JMC S350

از جمله آپشن های رفاهی و ایمنی JMC S350 می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سانروف، سنسور نور، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، سیستم مالتی مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی و 6 بلندگو، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، دی‌لایت، مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، 2 ایربگ و… این موارد هرچند کامل‌ترین لیست ممکن را تشکیل نمی‌دهد اما برای یک SUV آفرودی قابل قبول است و می‌تواند رفاه نسبی سرنشینان را در سفرها تأمین کند. در مجموع اگر علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره آپشن‌ها و سایر مزایای این خودرو به دست آورید، می‌توانید مقاله «با مزایای JMC S350 آشنا شوید» از مجله تسهیل کار را مطالعه کنید.

کلام پایانی

JMC S350

در پایان بررسی JMC S350 بایستی بگوییم در شرایطی که SUV های معروف ژاپنی در نسخه‌های چند سال کارکرده با قیمت‌هایی نجومی داد و ستد می‌شوند؛ افرادی که توان مالی کم‌تری دارند باید به سراغ آفرودرهای چینی بروند. البته خودروهای چینی آفرودی موجود در بازار کشور ما هم بیش‌تر در کلاس پیکاپ هستند و برخی افراد این کلاس را نمی‌پسندند. در این وضعیت بازار، JMC S350 یکی از معدود SUV های صفرکیلومتر بازار ایران است که با قیمتی تقریباً مشابه با پیکاپ‌های دو دیفرانسیل هم‌وطنش، توانایی آفرود مشابه، کابین جادارتر، سواری نرم‌تر، پرستیژ بالاتر و آپشن‌های بسیار بیش‌تری را به خریدار خود عرضه می‌کند؛ بنابراین خرید JMC S350 می‌تواند برای افرادی که خواهان یک خودرو دومنظوره صفرکیلومتر برای مسافرت‌های طولانی و پیمایش مسیرهای آفرودی هستند، مقرون به صرفه باشد.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.