با مزایای JMC S350 آشنا شوید

همه چیز درباره ارزش خرید و مزایای JMC S350

0

JMC S350 یکی از معدود خودروهای آفرودی چینی حاضر در بازار کشور ما است و در شرایطی که آفرودرهای نام‌دار ژاپنی قیمت‌هایی سربه فلک کشیده دارند، می‌تواند انتخابی جذاب و مقرون به صرفه برای طبیعت گردی باشد. به همین بهانه، در این مقاله از «مجله خودرو تسهیل کار» به سراغ بررسی مزایای JMC S350 رفته‌ایم تا بیش‌تر با نکاتی که ارزش خرید این خودرو را بالا می‌برند، آشنا شویم. اگر شما هم تمایل به خرید یک SUV واقعی صفرکیلومتر را دارید؛ تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی JMC S350

قبل از پرداختن به مزایای JMC S350 بهتر است آشنایی مختصری با این خودرو نه‌چندان نام آشنا پیدا کنیم. S350 محصولی از زیرمجموعه یوشنگ (Yusheng) شرکت جیانگ‌لینگ موتورز (JMC) است که نخستین بار در سال 2010 معرفی و به بازار عرضه شد. JMC S350 در طی عمر 12 ساله خود، تاکنون تغییر نسل کلی را تجربه نکرده است. اما شرکت JMC برای نگه داشتن این محصول خود در کورس رقابت، تاکنون سه بار و در سال‌های 2013، 2016 و 2020  JMC S350 را فیس‌لیفت کرده است که نسخه‌های موجود در بازار کشور ما از فیس‌لیفت دوم این خودرو (مدل 2016) هستند.

معرفی JMC S350

داستان JMC S350 در بازار کشور ما از اواسط سال 1399 آغاز شد. یعنی زمانی که شرکت ریگان خودرو به دلیل مشکلات مالی شریک تجاری چینی خود (زوتی) خیلی زودتر از آن‌چه فکرش را می‌کرد، خط تولید خود را خالی دید و نتوانست به صورت کامل به تعهدات خودرو کوپا T210 عمل کند. به همین دلیل این خودروساز کرمانی به سراغ یک شریک تجاری جدید رفت و خودرو S350 را از شرکت JMC چین روی خط مونتاژ خود آورد. JMC S350 تا سال 1401 در تعدادی نسبتاً محدود از سوی ریگان خودرو به بازار عرضه شد.

طراحی ظاهری جی ام سی S350 نه چندان به‌روز اما تنومند و عضلانی است که برای خودرویی در این سگمنت مناسب به نظر می‌رسد. ادوات کابین این خودرو هم مثل اجزای بیرونی بدنه در ابعادی بزرگ طراحی شده‌اند اما در عین حال قدری ظرافت و رنگ‌ولعاب دادن به قطعات داشبورد باعث شده است تا فضای کابین از حالت آفرودی صرف خارج شود و عامه‌پسندتر شود.

مزایای JMC S350

بعد از معرفی JMC S350، اکنون زمان آن رسیده تا به سراغ بررسی نقاط قوت این شاسی بلند چینی برویم:

مزیت اول: کابین جادار

JMC S350 ابعاد بزرگی دارد که خوش‌بختانه این ابعاد بزرگ در داخل کابین هم قابل لمس است و سرنشینان این خودرو می‌توانند از فضایی بزرگ و جادار لذت ببرند. به علاوه، JMC S350 از سه ردیف صندلی برخوردار است و می‌تواند از 7 نفر سرنشین پذیرایی کند. خوش‌بختانه برای سرنشینان ردیف سوم هم دریچه تهویه مطبوع تدارک دیده شده است.

کابین جادار JMC S350

مزیت دوم: توانمندی فنی مناسب

در روزهایی که اکثر خودروهای چینی حاضر در بازار کشور ما قلب‌های تپنده 1.5 لیتری در سینه دارند، JMC S350 خرق عادت کرده است و از یک پیشرانه 2 لیتری توربو با سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌برد. این پیشرانه که طراحی و مهندسی شرکت نامدار آمریکایی فورد را دارد، می‌تواند حداکثر قدرت 205 اسب بخار و حداکثر گشتاور 325 نیوتن‌ متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک روانه هر دو محور JMC S350 کند. مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت JMC S350 هم به ترتیب برابر با 8.9 لیتر در صد کیلومتر و 185 کیلومتر در ساعت است که برای خودرویی با وزن نزدیک به 2 تُن، اعداد بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

مزایای JMC S350
موتور JMC S350

ناگفته نماند که یکی از مزایای JMC S350 به بخش جعبه دنده این خودرو مربوط می‌شود؛ زیرا گیربکس JMC S350 توسط شرکت بسیار معروف ZF آلمان ساخته شده است که ترکیب این گیربکس مطمئن با سیستم دو دیفرانسیل سه حالته (2H، AUTO و LOCK) باعث می‌شود تا این شاسی بلند چینی روی آسفالت و خارج از آن، عملکرد بسیار خوب و رضایت‌بخشی داشته باشد.

مزیت سوم: توانایی آفرود قابل توجه

همان‌طور که در بخش توانمندی‌های فنی اشاره کردیم؛ JMC S350 از پیشرانه قدرتمند طراحی شده توسط فورد و گیربکس ساخت ZF بهره می‌برد. پشتوانه فنی این غول‌های دنیای خودرو باعث می‌شود تا JMC S350 کیفیت فنی بسیار مطلوبی داشته باشد و مالک خود را با اطمینان خاطر به سفرهای آفرودی ببرد. البته برای آفرود تنها موتور و گیربکس قدرتمند کافی نیست و ارتفاع مناسب از سطح زمین و بهره‌گیری از سیستم دو دیفرانسیل هم لازمه کار است که خوش‌بختانه JMC S350 از این بخش هم سربلند بیرون می‌آید. بد نیست در این بخش توضیحی مختصری هم در خصوص حالات مختلف انتقال قدرت این خودرو داشته باشیم.

مزایای JMC S350

در حالت 2H تمام نیروی پیشرانه به محور عقب منتقل می‌شود که برای رانندگی عادی روزمره کاربرد دارد. در حالت Auto بازهم نیروی پیشرانه به محور عقب می‌رسد اما زمانی که این محور دچار هرزگردی شود، دیفرانسیل جلو هم به صورت اتوماتیک وارد مدار می‌شود و خودرو را از مخمصه نجات می‌دهد. این حالت برای پیمودن مسیرهای خاکی با فرازونشیب‌های نه‌چندان تند توصیه می‌شود. در نهایت حالت Lock را داریم که در آن نیروی پیشرانه به صورت مساوی بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود و توانایی حرکتی بسیار خوبی را در مسیرهای آفرودی سخت به JMC S350 می‌بخشد. توجه داشته باشید که حالت Lock تنها مخصوص آفرود است و استفاده از آن در مسیرهای آسفالته معمولی به سیستم انتقال قدرت خودرو آسیب می‌زند.

مزیت چهارم: آپشن‌های قابل قبول

JMC S350 از امکاناتی مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سانروف، سنسور نور، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، سیستم مالتی مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی و 6 بلندگو، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، دی‌لایت، مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، 2 ایربگ و… بهره می‌برد که لیست قابل قبولی است و رفاه سرنشینان این خودرو را تا حدود زیادی در مسافرت‌ها تأمین می‌کند.

آپشن های JMC S350

جمع بندی مزایای JMC S350

در پایان بررسی مزایای JMC S350 و با مروری کلی بر مطالبی که بیان کردیم، باید بگوییم که هرچند این خودرو در تعدادی محدود عرضه شده است اما در شرایط خاص بازار کشور ما و با توجه به تنوع اندک و قیمت بسیار بالا خودروهای آفرودی مدرن، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که یک خودرو جادار چندمنظوره برای استفاده‌های مسافرتی و آفرودی نیاز دارند. لطفا شما مخاطبین گرامی نیز نظزات خود را دباره جی ام سی S350 با ما و سایر مخاطبین تسهیل کار به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.