با آپشن های KMC J7 آشنا شوید

امکانات و آپشن های کی ام سی J7

0

KMC J7 جدیدترین رهاورد کرمان موتور برای بازار ایران است که چندی پیش رونمایی شد و در ماه‌های آینده پا به خیابان‌ها می‌گذارد. با توجه به محدوده قیمتی KMC J7 بایستی آن را لوکس‌ترین سدان مونتاژی حال حاضر بازار کشورمان بدانیم و زمانی هم که صحبت از لوکس بودن می‌شود؛ آپشن‌ها اهمیت دوچندانی پیدا می‌کنند. به همین بهانه این مقاله از «مجله خودرو تسهیل کار» را به معرفی و بررسی آپشن های KMC J7 اختصاص داده‌ایم تا ببینیم این سدان جدید کرمان موتور چه فناوری‌هایی را در دل خود دارد.

معرفی KMC J7

شرکت جک در سال 2019 یک سدان لیفت بک را با نام جک A5 معرفی و روانه بازار کرد. جک A5 در برخی بازارهای صادراتی با نام جک J7 عرضه می‌شد و قرار شد تا با همین نام توسط کرمان موتور در بازار کشور ما هم عرضه شود و حتی این خودروساز بخش خصوصی نمونه‌هایی از جک J7 را برای انجام تست‌های تطبیق پذیری وارد کشور کرد.

معرفی KMC J7

اوضاع داشت به همین روال پیش می‌رفت تا این که زیرمجموعه اسپرت‌ ساز جک یعنی سِهول (Sehol) در سال 2021 خودرویی را با نام سهول A5 پلاس معرفی کرد که در واقع نسخه اسپرت‌تر جک A5 بود. کرمان موتور با دیدن این خودرو وسوسه شد و تصمیم گرفت به جای جک J7، سهول A5 پلاس را روی خط مونتاژ خود بیاورد. در نهایت اواسط تابستان 1401 بود که این شرکت سهول A5 پلاس را به صورت رسمی با نام KMC J7 رونمایی کرد.

معرفی کی ام سی J7
موتور KMC J7

KMC J7 از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 172 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتن‌متر بهره می‌برد که این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به محور جلو این خودرو انتقال می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت KMC J7 هم به ترتیب برابر با 7 لیتر در صد کیلومتر و 210 کیلومتر در ساعت است.

آپشن های KMC J7

آپشن اول: سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS

شاید دیده باشید که برخی رانندگان تازه کار در مواقع اضطراری هول می‌شوند و به جای پدال ترمز، پدال‌های گاز و ترمز را باهم فشار می‌دهند. آپشن ترمز کمکی BOS (Brake Override System) که KMC J7 هم به آن مجهز است با هدف جلوگیری از همین اشتباه ساخته شده است. در خودروهای مجهز به این سیستم ترمز وقتی راننده هم‌زمان پدال‌های گاز و ترمز را فشار دهد، سیستم پدال گاز را نادیده می‌گیرد و تنها اثر ترمز را اعمال می‌کند.

آپشن دوم: درب صندوق بار برقی با تنظیم ارتفاع و سیستم ضد مانع

یکی دیگر از آپشن های KMC J7 درب صندوق بار برقی است که دو ویژگی جالب توجه هم ارائه می‌دهد. ویژگی اول قابلیت تنظیم ارتفاع است که در پارکینگ‌های با سقف کوتاه مانع از برخورد درب صندوق با سقف می‌شود و ویژگی دوم سیستم ایمنی ضد مانع است که در صورت برخورد درب صندوق با هر مانعی در مسیر بسته شدن، درب را مجدداً باز می‌کند.

آپشن های KMC J7 درب صندوق بار برقی

آپشن سوم: شارژر وایرلس تلفن همراه

پس از همه‌گیر شدن استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و ابداع تکنولوژی شارژ وایرلس، کم‌کم شارژر وایرلس هم به لیست آپشن‌های خودروهای مختلف اضافه شد. در کنسول میانی KMC J7 هم جای مخصوصی وجود دارد که می‌توانید تنها با قراردادن گوشی خود در این قسمت، باتری آن را شارژ کنید. البته قبل از آن بایستی مطمئن شوید که گوشی‌تان از تکنولوژی شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند.

آپشن چهارم: کول باکس

یکی از آپشن‌های ساده و در عین حال کاربردی KMC J7 کول باکس است. در خودروهای مجهز به این سیستم، هوای خنک کولر از طریق یک کانال به داشبورد یا جعبه کنسول میانی (در KMC J7 جعبه کنسول) می‌رسد و این محفظه در صورت باز بودن کانال مذکور می‌تواند نقش یک یخچال کوچک را ایفا کند و برای خنک‌کردن نوشیدنی‌ها کاربرد داشته باشد.

آپشن پنجم: سقف پانوراما

وجود سانروف یا سقف پانوراما برای هر خودرو با قیمت متوسط به بالا در بازار ایران جزو واجبات است و KMC J7 هم از این واجب تخطی نکرده است. وجود سقف پانورامایی که قسمت جلویی آن باز می‌شود، تجربه‌ لذت‌بخشی از نور طبیعی و هوای تازه را برای سرنشینان این سدان پرمیوم بازار ایران به ارمغان می‌آورد.
سقف پانوراما

آپشن ششم: شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان

ظاهر تهاجمی KMC J7 نشان می‌دهد که این خودرو برای خریداران جوان ساخته شده است اما برای جلب توجه این قشر، تنها ظاهر جذاب کافی نیست و باید به فکر آپشن‌های جوان‌پسند نیز بود. خوشبختانه کرمان موتور به فکر اینجا هم بوده و با تجهیز محصول جدید خود به شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، آن را به اندازه کافی برای خریداران جوان هیجان‌انگیز کرده است. برای استفاده از این آپشن کافی است اهرم دنده را در حالت تیپ‌ترونیک قرار دهید و با سبک و سنگین کردن دنده‌ها توسط اهرم‌های مثبت و منفی پشت فرمان، یک رانندگی لذت‌بخش را تجربه کنید.

آپشن هفتم: فرمان سه حالته

اصلی‌ترین مزیت فرمان‌های برقی این است که میزان نرمی و سفتی آن‌ها با توجه به سرعت خودرو تنظیم می‌شود اما نوع پیشرفته‌تری از این فرمان‌ها وجود دارد که میزان سفتی و نرمی آن‌ها به دلخواه راننده قابل تنظیم است. KMC J7 هم از همین نوع سیستم فرمان بهره می‌برد که راننده می‌تواند آن را در سه حالت کامفورت (نرم برای استفاده‌های شهری)، استاندارد (معمولی برای شرایط عادی جاده‌ای) و اسپرت (سفت برای رانندگی‌های اسپرت و جاده‌های کوهستانی) تنظیم کند.

فرمان سه حالته جک J7

آپشن هشتم: نورپردازی داخلی با قابلیت تنظیم رنگ

چند سالی است که آپشن نورپردازی مخفی کابین از خودروهای بسیار لوکس به محصولات رده پایین‌تر نیز نفوذ کرده است و  در حال حاضر چینی‌ها سردمداران استفاده از این آپشن هستند! داخل کابین KMC J7 هم به‌عنوان یک چینی پرمیوم از این نوارهای نورانی استفاده شده است که راننده می‌تواند رنگ نور آن‌ها را بنا به سلیقه خود تغییر دهد.

آپشن نهم: دوربین 360 درجه

KMC J7 هم مثل بسیاری از خودروهای امروزی به دلیل رعایت مسائل طراحی و ایمنی، دید عقب و اطراف چندان مناسبی ندارد. اما جای نگرانی نیست چراکه روی این خودرو دوربین 360 درجه نصب شده است که با ترکیب تصاویر دوربین‌های نصب شده در جلو، عقب و طرفین خودرو، نمایی 360 درجه و کامل از اطراف خودرو را روی مانیتور به راننده نشان می‌دهد و نقاط کور او را به حداقل می‌رساند.

آپشن دهم: سیستم مالتی مدیا با مانیتور 10.4 اینچی لمسی

این روزها اکثر خودروها به سیستم مالتی مدیا مجهز هستند اما سیستم مالتی مدیا مورد استفاده در KMC J7 از مانیتور 10.4 اینچی برخوردار است که به صورت عمودی قرارگرفته است. ابعاد بزرگ مانیتور و نحوه قرارگیری آن (که در بازار به مانیتور تسلایی معروف است) جلوه‌ای منحصربه‌فرد به داشبورد این سدان جدید کرمان موتور بخشیده است. 8 بلندگو هم وظیفه پخش صدای این سیستم را در کابین به عهده دارند.

سایر آپشن های KMC J7

از سایر آپشن های KMC J7 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کروز کنترل
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا و کنترلرهای لمسی
  • قابلیت تنظیم رانندگی در دو حالت Eco و Sport
  • پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی با 3 گرافیک متفاوت

سایر آپشن های KMC J7

  • صندلی راننده با تنظیم برقی و گرم‌کن
  • کی‌لس استارتر
  • سنسور نور
  • سنسور باران
  • شیشه بالابرها با قابلیت ضدمانع و پاور ویندوز
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • کنترل کشش (TCS)
  • کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)
  • ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)
  • سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)
  • ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو و پرده‌ای سرتاسری (در مجموع 6 عدد در 10 نقطه)

بررسی آپشن های KMC J7

کلام پایانی

در پایان بررسی آپشن های KMC J7 می‌توانیم بگوییم که این خودرو لیست مناسبی از امکانات رفاهی و ایمنی را به همراه دارد که این مسئله در کنار بهره‌مندی از ظاهر زیبا و پیشرانه قدرتمند می‌تواند موفقیت آن را در بازار تا حدود زیادی تضمین کند. البته باید کمی صبر کنیم تا ببینیم این سدان خوش‌چهره می‌تواند رقیب ارزان‌تری مثل فونیکس آریزو 6 پرو را شکست دهد یا خیر. لطفا نظرات خود در مورد این خودرو را با ما و سایر مخاطبین تسهیل کار به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.