با مزایای FMC T5 آشنا شوید

بررسی مزایا وویژگی‌های فردا T5

0

شرکت فردا موتورز از خودروسازان نوپا کشور ما محسوب می‌شود اما در همین مدت نه چندان زیاد فعالیت خود موفق شده است محصولات متنوعی را روی خط مونتاژ خود بیاورد و سهم قابل قبولی از بازار را کسب کند. پس از موفقیت نسبی FMC SX5، فردا موتورز تصمیم گرفت به رده‌های قیمتی بالاتر بازار رو به رشد کراس‌اوورها وارد شود و به این منظور، FMC T5 را عرضه کرد که کراس‌اووری نیمه لوکس محسوب می‌شود. FMC T5 در بازار کشور ما با رقبایی مثل فونیکس تیگو 7 پرو، فیدلیتی پرایم و KMC K7 مقایسه می‌شود و آن‌ جایی که این خودرو نسبت به رقبای خود کمتر شناخته شده است؛ تصمیم گرفتیم این مقاله از «مجله خودرو تسهیل کار» را به بررسی مزایای FMC T5 اختصاص دهیم. اگر شما هم مایل هستید بیش‌تر با نقاط قوت این کراس‌اوور جدید بازار آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی FMC T5

بعد از خروج آمریکا از برجام و شروع مجدد تحریم‌ها علیه صنعت خودرو کشورمان در سال 1397، بسیاری از شرکای تجاری معتبر شرکت‌های خودروساز ایرانی، بازار کشور ما را ترک کردند که این مسئله شامل برخی از شرکت‌های چینی هم می‌شد. این موضوع فرصت را برای بعضی از خودروسازان چینی دیگر فراهم کرد که حداکثر بهره را از این شرایط ببرند. یکی از این شرکت‌ها، دانگ فنگ بود که فرصت را غنیمت شمرد و محصولات متنوعی را از زیرمجموعه‌های متعددش روانه بازار ایران کرد.

معرفی FMC T5

FMC T5 هم محصولی از زیرمجموعه فورتینگ (Forthing) شرکت دانگ فنگ است و در بازار چین با نام فورتینگ T5 یا دانگ فنگ T5 شناخته می‌شود. این خودرو که یک فیس‌لیفت اساسی و نسخه‌ای ارتقا یافته از FMC SX5 محسوب می‌شود، سال 2018 معرفی و به بازار عرضه شد. شرکت خودروسازی فردا هم که قبلاً خودروهای SX5 و SX6 را از دانگ فنگ روی خط مونتاژ خود آورده بود، از اواخر سال 1400 دانگ فنگ T5 را با نام FMC T5 عرضه کرد. FMC T5 تاکنون آمار فروش مناسبی را ثبت کرده است و می‌توانیم آن را موفق‌ترین محصول فردا موتورز محسوب کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره فردا T5 به دست آورید، می‌توانید مقاله «نگاهی به فردا T5، خودرو جدید بازار ایران» را مطالعه کنید.

مزایای FMC T5

پس از آشنایی مختصر با این کراس‌اوور نیمه لوکس فردا موتورز بهتر است به سراغ اصل مطلب و بررسی مزایای FMC T5 برویم.

مزیت اول: ظاهر منطقی و قابل قبول

شاید ظاهر FMC T5 آن شلوغ‌کاری‌ها و خطوط مدرن بسیاری از خودروهای چینی امروزی را نداشته باشد اما در طراحی این خودرو شاهد خطوطی مستحکم و منطقی هستیم که چهره‌ای نسبتاً لوکس و در عین حال مدرن و عضلانی را برای FMC T5 ایجاد کرده است. کابین FMC T5 هم به لطف المان‌هایی مثل صفحه نشان دهنده‌های تمام دیجیتال، غربیلک فرمان D-Cut، مانیتور بزرگ عمودی قسمت میانی داشبورد و نوارهای نورانی با امکان تغییر رنگ، لوکس و دوست داشتنی به چشم می‌آید.

طراحی ظاهری FMC T5

در واقع طراحی FMC T5 بیش‌تر از آن‌که شبیه به خودروهای چینی باشد، سبکی نزدیک به خودروهای اروپایی را دنبال می‌کند و توانسته است تعادل مناسبی را بین جلوه‌های لوکس و اسپرت برقرار کند. بنابراین، طراحی ظاهری را می‌توانیم یکی از مزایای FMC T5 محسوب کنیم.

مزیت دوم: توانایی فنی قابل قبول

FMC T5 مثل اکثر خودروهای چینی حال حاضر بازار کشور ما نیروی خود را از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو می‌گیرد. این پیشرانه که توسط میتسوبیشی طراحی و مهندسی شده است، حداکثر قدرت 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک روانه محور جلو این کراس‌اوور کامپکت می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد FMC T5 هم به ترتیب برابر با 7.4 لیتر در صد کیلومتر و حدود 11.5 ثانیه است.

موتور FMC T5

هرچند اعداد و ارقام مربوط به مشخصات فنی FMC T5 چندان عجیب و غریب نیستند اما این خودرو در مجموع شتاب‌گیری نرم و روانی دارد و مقابل اکثر رقبایش کم نمی‌آورد. نقطه قوت مشخصات فنی این محصول فردا موتورز، بهره‌گیری از گیربکس AT (به جای نمونه‌های CVT یا دوکلاچه در برخی رقبا) است که علاوه بر عملکرد هوشمندانه و تعویض ‌دنده‌های نرم و به موقع، از نظر استهلاک نیز وضعیت مناسبی دارد. مهندسی پیشرانه توسط شرکت نام‌دار میتسوبیشی هم تا حدود زیادی خیال خریدار را از بابت دوام و استهلاک مجموعه فنی این خودرو راحت می‌کند.

مزیت سوم: کابین جادار و سواری نرم

FMC T5 از نظر ابعاد و اندازه برتری خاصی نسبت به رقبایش ندارد و حتی از بسیاری از آن‌ها کوچک‌تر است اما فضاسازی کابین این خودرو بسیار خوب انجام شده و 5 نفر سرنشین بزرگسال می‌توانند مسافرت راحتی را با FMC T5 تجربه کنند. از نظر کیفیت سواری هم اوضاع به همین صورت است و با وجود این‌که FMC T5 در بخش سیستم تعلیق هم تکنولوژی عجیب و غریبی ندارد اما به جرئت یکی از نرم‌ترین کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشور ما است. بنابراین کابین جادار و کیفیت سواری خوب را می‌توانیم یکی از شاخص‌ترین مزایای FMC T5 بدانیم که این خودرو را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی تبدیل می‌کند.

مزیت چهارم: آپشن‌های قابل قبول

FMC T5 از آپشن‌هایی مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سقف پانوراما، درب صندوق بار برقی با امکان تنظیم زاویه، ترمز پارک برقی با اتوهلد، نورپردازی کابین با امکان تغییر رنگ، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال با امکان تغییر تِم، سیستم مالتی مدیا با مانیتور 12 اینچی لمسی عمودی و سیستم عامل اندروید، دوربین دید عقب، صندلی راننده با تنظیم 8 جهته برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با فیلتر تصفیه هوا و امکان یونیزه‌سازی هوای کابین، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، هشدار دهنده عدم رانندگی بین خطوط، هشدار دهنده برخورد از جلو (FCW)، رادار تابلوخوان، 6 ایربگ 10 نقطه‌ای و… برخوردار است.

آپشن‌های فردا T5

این لیست آپشن، لیست قابل قبول و مناسبی است و به خصوص در بحث‌های آپشن‌های ایمنی می‌تواند FMC T5 را در جایگاهی بالاتری از برخی رقبا قرار دهد. البته اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، جای خالی دوربین 360 درجه و سیستم هشدار نقاط کور در لیست آپشن‌های FMC T5 به شدت احساس می‌شود.

کلام پایانی

در پایان بررسی مزایای FMC T5 و با مروری مختصر بر مواردی که ذکر کردیم، بایستی بگوییم که این محصول فردا موتورز، نقاط قوت پرشماری دارد و می‌تواند خود را به عنوان گزینه‌ای با ارزش خرید بالا میان رقبا مطرح کند. به خصوص که FMC T5 در زمینه فضای کابین و کیفیت سواری از اکثر رقبای خود برتر است و یکی از بهترین کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار ایران برای استفاده‌های خانوادگی محسوب می‌شود.

بنابراین اگر به فکر خرید یک کراس‌اوور خانوادگی هستید که از نظر طراحی، توانایی‌های فنی و آپشن هم حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد و بتواند همه نیازهای شما از یک خودرو را به صورت نسبی برطرف کند، FMC T5 گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.