بررسی تیگارد X35

بررسی تیگارد X35، یک کراس اوور چینی دیگر با برند جدید

0

محدودیت چندساله واردات خودرو به کشورمان سبب شده است تا برندهای چینی به مونتاژ و عرضه خودرو در بازار ایران علاقه‌مند شوند. به همین دلیل تأسیس برندهای جدید در صنعت خودروسازی ایران، امری مرسوم در این مدت بوده است. یکی از جدیدترین خودروهای چینی مونتاژی بازار ایران، تیگارد X35 که توسط همکاری مشترک دیار خودرو و بایک به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو که اولین بار در سال 2016 راهی بازار شد، در ابتدا با نام Senova X35 در اختیار خریداران قرار گرفت. پس از گذشت چند سال، نسل دوم این خودرو با نام بیجینگ X3 به خیابان‌های کشور چین راه پیدا کرد. حال قرار است این خودرو به زودی با نام تیگارد X35 راهی بازار کشور ما شود. به همین دلیل در ادامه این مقاله از «مجله خودرو تسهیل کار» قصد داریم به بررسی تیگارد x35 بپردازیم و شما مخاطبین عزیز را با مشخصات فنی، امکانات و مزایای این کراس اوور جدید آشنا کنیم.

تیگارد X35، یک چینی دیگر با برند جدید

تیگارد X35، یک چینی دیگر با برند جدید

عرضه خودروهای چینی با برندها و اسامی تغییریافته، راهکار خودروسازان ایرانی و چینی برای پیشبرد همکاری‌های مشترک در دوران تحریم است. تیگارد X35 نیز به عنوان برگ جدیدی از روند عرضه خودروهای چینی در ایران شناخته می‌شود که با نام تغییر یافته به بازار عرضه خواهد شد.

تیگارد X35 در واقع بایک X35 نام دارد و یک کراس‌اوور مقرون به صرفه در سبد محصولات خودروسازی بایک محسوب می‌شود. بایک X35 از مدتی پیش جایگزین بایک X25 در خط تولید خودروساز چینی شد. شریک بایک در ایران از مدت‌ها پیش، شرکت دیار خودرو بوده است و محصولاتی همچون بایک سنوا، بایک سابرینا و بایک X25 توسط دیار خودرو به بازار ایران عرضه شده‌اند.

اکنون نیز این شرکت تصمیم دارد تا محصول جدید بایک را به تولید برساند اما تغییری در روند کاری خود ایجاد کرده است. بایک و دیار خودرو با تشکیل یک جوینت ونچر و تأسیس برند سانیار موتور پارسیان، سطح همکاری خود را ارتقا داده‌اند. تیگارد X35 نخستین محصول سانیار موتور در ایران خواهد بود که حاصل دور جدید همکاری‌های بایک و دیار خودرو است.

طراحی تیگارد X35

طراحی خارجی تیگارد X35

طراحی تیگارد X35

تیگارد X35 به وضوح از ظاهر آسیایی بهره می‌برد و الگوبرداری از برندهای موفق خودروسازی کره جنوبی در ظاهر این خودرو مشهود است. جلوپنجره تیگارد X35 نسبتا تهاجمی طراحی شده است و خوشبختانه چراغ‌های اصلی بیش از حد نازک نیستند و وظیفه روشنایی را بر عهده دارند. در نمای جانبی تیگارد X35 از ظاهر ساده یک کراس‌اوور خانوادگی بهره می‌برد. با این حال در نمای عقب شاهد یک چرخش کامل از طراحان بایک هستیم، چرا که چراغ‌های عقب تیگارد X35 به سبک نسل جدید محصولات پژو همچون پژو 2008 طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره پژو 2008 به دست آورید، می‌توانید مقاله «پژو 2008 بخریم یا تیوولی؟» را مطالعه کنید.

طراحی خارجی تیگارد X35

طراحی داخلی تیگارد X35

طراحان بایک از طرحی هوشمندانه برای کابین کراس‌اوور مقرون به صرفه خود استفاده کرده‌اند، چرا که داشبورد این خودرو اندکی به سمت راننده متمایل شده است و ظاهری خاص را در کابین این خودرو شاهد هستیم. صفحه نمایش سیستم سرگرمی در تیگارد ایکس 35 به صورت جداگانه از داشبورد نصب شده است اما مجموعه نشانگرها به صورت ساده طراحی شده‌اند. اکثر قطعات کابین مشکی رنگ هستند و برای پرهیز از سادگی افراطی، قسمت‌های کرومی به داشبورد اضافه شده است.

مشخصات فنی

مشخصات فنی تیگارد X35

در این بخش از مقاله بررسی تیگارد X35 قصد داریم به سراغ مشخصات فنی و توان خروجی این خودرو برویم. تیگارد X35 به همان پیشرانه آشنا و مرسوم خودروهای چینی یعنی موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که برای یک کراس‌اوور مقرون به صرفه رضایت‌بخش است. این پیشرانه با گیربکس CVT‌ ترکیب شده است که نشان از عملکرد اقتصادی این کراس‌اوور دارد. سایر اطلاعات تیگارد X35 را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

جدول مشخصات فنی تیگارد X35

موتور 1.5 لیتری توربوشارژ
گیربکس اتوماتیک CVT
حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر
نوع انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
استاندارد آلایندگی یورو 5
مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
طول، عرض، ارتفاع ۴۳۲۵- ۱۸۳۰- ۱۶۴۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۲۵۷۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۳۲۵ کیلوگرم
حجم باک ۴۶ لیتر

 

امکانات رفاهی و ایمنی

امکانات رفاهی و ایمنی تیگارد X35

تیگارد X35 همچون اغلب کراس‌اوورهای تازه‌نفس بازار کشور، از نظر امکانات رفاهی و ایمنی به خوبی مجهز است و در صورتی که سانیار موتور سطح تیراژ این خودرو را افزایش دهد، سایر کراس‌اوورهای هم‌رده با یک رقیب مجهز و خوش قیمت مواجه خواهند شد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی تیگارد X35 می‌توان به این موارد اشاره کرد: کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک عقب و دوربین عقب، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، اتولایت و دی‌لایت، سیستم صوتی به همراه نمایشگر و دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، سقف پانوراما به همراه سانروف و آینه‌های جانبی تنظیم شونده برقی.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

بررسی تیگارد X35

در پایان مقاله بررسی تیگارد X35 بهتر ایست بدانید مطابق اخباری که تاکنون از سانیار موتور به گوش رسیده است، این شرکت قصد دارد تا قیمت تقریبی 700 میلیون تومان را برای تیگارد X35 اعلام کند. اعلام چنین نرخی برای این کراس‌اوور سبب می‌شود تا تیگارد X35 را خودرویی با ارزش خرید بالا در شرایط فعلی بازار قلمداد کنیم. قیمت اعلام شده برای این خودرو در مقابل مشخصات فنی و آپشن‌های این خودرو ارزنده به نظر می‌رسد و همین مسئله شانس فروش موفقیت‌آمیز تیگارد X35 را افزایش خواهد داد.

با این حال نباید از یاد برد که تیگارد X35 در مقابل انبوهی از رقبای مختلف قرار گرفته است که بسیاری از آن‌ها کراس‌اوورهای چینی هستند. ام وی ام X33s AT، ام وی ام X55 Pro، هایما S5 جدید، جک S5 فیس‌لیفت و اس دبلیو ام G01 برخی از رقبای تیگارد ایکس 35 در بازار خودروهای صفرکیلومتر هستند. در سوی دیگر نسخه‌های کارکرده تیگو 5 و تیگو 7 به همراه تعدادی از خودروهای خارجی کارکرده، رقبای دست دوم تیگارد ایکس 35 را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل سانیار موتور برای پیشبرد فروش خود نیاز به تدوین برنامه بازاریابی دقیق برای ایکس 35 خواهد داشت.

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.